Ve světě se většina internetových nadšenců ve svém volném čase zabývá vyhledáváním informací o různých celebritách z oblasti pop-music, politiky, sportu a filmu, u nás tomu tak není. Češi nejčastěji vyhledávají na Internetu čistě hudební produkce, tedy buď MP3 skladby, nebo videoklipy, pak filmy, a to především ze starší produkce, dokonce i české filmy ze 70. a 80. let, a co je poměrně překvapivé, velké procento z nás sleduje kreslené i filmové pohádky.
Animované a hrané pohádky, filmové seriály a sportovní přenosy
Češi však využívají v obrovské míře sociální sítě, kde se nejčastěji se zbrusu novými zážitky chlubí svým přátelům. U nás vítězí jednoznačně Facebook a Twitter.
Zájem o české pohádky, starší české seriály a filmy (dokonce i z období první republiky s Oldřichem Novým, Natašou Gollovou, Adinou Mandlovou atd.) a hudební hity projevuje více než 80 procent Čechů. Z pohádek a animovaných příběhů jednoznačně vítězí česko-slovenský titul „A je to“ (Pat a Mat). Spolu s ním se na výsluní zájmu vyhřívá britské Peppa Pig (prasátko Peppa) a také ruský animovaný seriál pro děti s názvem Máša a medvěd.
Češi také rádi sledují sportovní přenosy z různých akcí, jmenujme např. mistrovství světa v ledním hokeji, fotbalové Euro, olympijské hry zimní i letní, fotbalovou extraligu, ale také cyklistiku, např. hvězdu Romana Kreuziggera, který navázal na úspěchy svého otce. Sympatie si mezi lidmi také stabilně již několik let udržuje sportovní komentátor Robert Záruba.
Jak se píše Facebook?
Čeští uživatelé využívají Facebook poměrně svižně, přesto zhruba každý pátý z nich neví, jak se přesně píše název této sociální sítě, zda se tam musí psát jen jedno písmeno „o“, nebo Face book zvlášť . I přesto, že někteří z nás nedovedou nejrozsáhlejší sociální síť přesně pojmenovat, velmi rádi sledují naše celebrity – nejpopulárnější z nich je Martin Vojtek, Leoš Mareš, Monika Absolonová, ale také třeba Helena Vondráčková nebo Karel Gott.