S internetem je to jednoduché. Stránky, které jsou hojně navštěvované, jsou úspěšné. O hodně navštěvované stránky má zájem reklama. A reklama přináší peníze. Jsou to spojené nádoby.
Vy však netoužíte, abyste vydělávali na reklamě. Vy nepotřebuje tisíce návštěvníků za den, bude vám stačit pár desítek, možná stovka. Ale prozatím se jedná o jen jedince.
Návštěvnost e-shopu je zásadním parametrem úspěchu. Pokud věříme rčení, že každé zboží má svého kupce, je jen otázkou času, kdy se ten kupec objeví. Vy samozřejmě máte zájem, aby ten čas byl co nejkratší.
Co proto můžete udělat. Asi nejdůležitější je správný zápis do katalogu. Přesné vymezení vašeho zboží a zařazení pro vyhledávače. Používání správných slov, řetězců písmen. Pokud chcete opravdu pořádně odstartovat své stránky, obraťte se na některou internetovou agenturu, která podniká v SEO, což znamená optimalizaci pro vyhledávače.
Tato společnost zkontroluje od A do Z vaše stránky, zajistí vyšší návštěvnost a dokonce vám vysleduje, kdo jsou vaši zákazníci a odkud přicházejí. Můžete tak lépe váš obchod zaměřit na určitou věkovou kategorii, pohlaví či zájmovou skupinu. Zkušená internetová agentura vám také poradí co na vašem webu vylepšit a upravit. Samozřejmě si za své služby
Pokud nechcete nebo nemůžete, za takové služby utrácet peníze, nezbude vám nic jiného, než se pokusit její činnost zastoupit vlastními silami. Určitě si to vyžádá nějaké studium a zjišťování, jak se vůbec optimalizace provádí a co k tomu budete potřebovat.
Začněte určitě s přesným počítáním návštěvníků. Některé administrativní systémy spolupracují se službou Google Analytics. Tato služba vám naprosto přesně ohlídá váš e-shop. Budete informování, kolik návštěvníků přišlo, v jakém čase, kolik času ve vašem e-shopu strávili, odkud přišli a kolik jim je let. Dokonce zjistíte, z jakého zařízení se připojili.
Návštěvnost stránek pak můžete podpořit pomocí sociálních sítí. Facebook dává dost příležitosti k poměrně cílené a cenově dostupné reklamě. Internetová reklama vůbec není z nejdražších. Můžete pomocí ní zajistit, že vaše stránky budou v prvních řadách vyhledávačů, případně zaplatíte, jen když se na vaše stránky dostane někdo z placeného odkazu. Přesné informace získáte na stránkách vyhledávačů.